Податкове навантаження на гральний бізнес має бути зменшене

Головна проблема Верховної Раді 9-го скликання полягає в тому, що недосвідченістю більшості парламентарів користуються навчені депутати по типу Д. Гетманцева, який, наприклад, вперше став нардепом, але вміло затягує процес легалізації грального бізнесу.

Саме браком досвіду одних та лобізмом лотерейного пулу депутатів я можу пояснити той факт, що легалізація грального бізнесу, судячи з офіційних заяв, буде проходити без паралельних змін Податкового кодексу України. Чому це погано? Тому що це легалізація, яка створює на стільки невигідні умови праці, за яких жодний іноземний адекватний бізнесмен не стане інвестувати в цей сектор.

Зробити найдорожчу в Європі плату за ліцензію на діяльність та плату за гральні місця і в додаток до «стандартного» податку на прибуток (18%) запропонувати гральному бізнесу сплачувати податок на валовий дохід (GGR), який неможливо порахувати – це українське ноу хау, яке дійсно немає аналогів у світі.

Я займаюсь питанням легалізації грального бізнесу десь з 2012 року і знаю одну просту істину, для того, щоб гральний бізнес вийшов з тіні, потрібно, щоб в легальній сфері йому працювалось легше і дешевше, аніж в «тіні». Інші формули не діють.

Подивимось правді в очі. Україна зараз знаходиться у найскладнішій фінансовій ситуації за попередні п’ять років. Через карантин та прорахунки в діяльності Урядів Гончарука та Шмигаля ми маємо безпрецедентне невиконання бюджету, та секвестрування вже в другому кварталі, чого не було в Україні з 2014 року. Життя за рахунок зовнішніх запозичень дратує українців, і як показує практика рано чи пізно стає тим тягарем, який тягне політика вниз. Наші «партнери» за свої гроші вимагають від влади України йти на не дуже популярні кроки. А отже держава має робити все, щоб виводити економіку з тіні. Поки в нас немає адекватної системи судочинства, жодний примус не подіє, а відповідно слід спрощувати систему оподаткування і робити процес адміністрування податків для підприємств дешевшим аніж зараз.

Якщо повернутись до питання легалізації грального бізнесу, то повторюсь, без змін до податкового кодексу, які б скасували оподаткування валового грального доходу (GGR) хоча б до моменту запровадження системи онлайн-моніторингу, – це все профанація. Держава від такої легалізації не отримає ні копійки, а монополія «лотерейників» так нікуди і не дінеться.

Зараз на народних обранцях лежить дуже велика відповідальність. Вони мають знищити систему наповнення гаманців чиновників і направити доходи від грального бізнесу в бюджет. А це можливо лише за рахунок зменшення податкового навантаження за рахунок ліквідації корупційного податку GGR. Чому корупційного? Тому що без системи онлайн-моніторингу порахувати різницю між ставками і виграшом нереально, а відповідно бізнес почне «домовлятись» із фіскалами, а якщо це відбудеться, то який сенс їм платити багатомільйонні ліцензії?

Я дуже сподіваюсь, що народні обранці дослухаються до раціональних пропозицій, тому що мені дуже не хочеться через півроку, споглядаючи за провалом легалізації грального бізнесу, казати: «А я ж казав!».

Микола Мельник

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *