Аналіз законопроекту №3373.

Народним депутатом України Веніславським Ф.В. був зареєстрований законопроект «Про внесення змін до Закону України “Про Регламент Верховної Ради України” щодо удосконалення правової регламентації права законодавчої ініціативи», реєстр №3373.

Проект передбачає доповнення ст. 89 Регламенту ВРУ новою частиною десятою, котра передбачає:

1) можливість кожного окремого суб’єкта права законодавчої ініціативи внести до кожної окремої статті або пункту (підпункту пункту) законопроєкту не більше однієї пропозиції або поправки;

2)  можливість кожного окремого суб’єкта права законодавчої ініціативи внести не більше однієї пропозиції щодо структурних частин законопроекту.

По-перше законопроект не зовсім корелюється з Конституцією України адже обмежує право народного депутата України на законодавчу ініціативу.  Конституційний Суд України у своєму рішенні від 28 лютого 2018 року № 2-р/2018 наголосив, що реалізація права законодавчої ініціативи передбачає обов’язковий розгляд законодавчих ініціатив відповідних суб’єктів. Так, процес розгляду законопроекту на пленарних засіданнях Верховної Ради України – це не лише обговорення законопроекту та голосування щодо нього, а також обговорення пропозицій до законопроекту, які є формою реалізації права законодавчої ініціативи. Право законодавчої ініціативи, передбачене у статті 93 Конституції України, безпосередньо кореспондується з конституційним обов’язком парламенту розглянути всі внесені пропозиції до проектів законів, а також прийняти чи відхилити їх шляхом особистого голосування народних депутатів України.

А по друге невідомо чи сам пан Веніславський читав свій законопроект, адже деякі його норми протирічать самі собі, наприклад, законопроект передбачає можливість внесення до кожної окремої статті, пункту чи підпункту по одній правці, а як це на практиці? Якщо правка внесена до підпункту виходить автоматично вона вже є і у пункті і у статті? Чи як? Друге, можливість внесення лише однієї пропозиції (а чому не правки? Чи немає різниці? Якщо мова йде про нумерацію то як раз правки, а не пропозиції!) щодо структурних частин законопроекту, це як? Як що, припустимо, внесено пропозицію видалити одну статті, відповідно змінена структура, а потім іншу, а структуру змінити вже не можна, що робити?

Сподіваємось що до розгляду законопроекту пана Веніславського у ВРУ справа не дійде.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *