Чим цього тижня (5 – 9 лютого) займатиметься Верховна Рада: Аналіз законопроектів

закониСОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ

Парламент України розгляне Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення вимог законів України, спрямованих на створення безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю до будівель і споруд р. № 6536, зареєстрований Кабінетом міністрів України на чолі з Володимиром Гройсманом. Мета проекту полягає у встановленні ефективного механізму контролю за дотриманням вимог законодавства щодо необхідності створення безперешкодного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Безумовно, дана законодавча ініціатива є потрібною. Проте, законопроект не позбавлений суттєвих недоліків. По-перше, у проекті автори використовують термін «маломобільні групи населення», але, кого варто відносити до цієї групи, не вказано. По-друге, законопроект передбачає здійснення планування і забудови територій та контролю у цій сфері відповідно до «будівельних норм, стандартів і правил стосовно доступності для маломобільних груп населення», проте в чинному законодавстві спеціальні будівельні норми щодо доступності для маломобільних груп населення ніде не прописані. Зважаючи на це, автори проекту могли б внести відповідні зміни чи доручити Кабінету Міністрів України забезпечити розроблення та затвердження спеціальних будівельних норм щодо доступності для маломобільних груп населення, проте цього не зробили. Зважаючи на це, доцільним буде доопрацювати проект, а не приймати його.
Верховна Рада України має також розглянути і Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа р. № 5045, ініційований також Урядом України. Метою законопроекту є забезпечення реалізації права взятих на облік внутрішньо переміщених дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа, на житло. У законопроекті є певні неточності, які варто переглянути. Так, проектом передбачається внесення змін до ст. 33 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» наступного змісту «Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які досягли 16 років та перебувають на обліку внутрішньо переміщених осіб, у разі відсутності в них житла, мають право зараховуватися на квартирний облік і соціальний квартирний облік за місцем обліку внутрішньо переміщених осіб». Водночас, згідно з Житловим Кодексом України ведеться облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, а не квартирний облік, як це визначено у змінах до цієї статті. Тому, законопроект ще потребує доопрацювання.

Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” р. № 3833, зареєстрований групою парламентарів на чолі з Борисом Розенблатом, має на меті забезпечення доступності та належної якості соціальних послуг для бездомних осіб та розширення переліку надавачів соціальних послуг на рівні громади та на рівні регіону відповідно за принципами субсидіарності та децентралізації, а також удосконалення процедур та умов надання адміністративних послуг. Загалом законопроект потрібний і не має очевидних недоліків, які б могли завадити його прийняти.
Парламентарі мають розглянути і Проект Закону про внесення зміни до статті 12 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” р. № 5027, ініціатором якого є Кабінет Міністрів. Законопроектом пропонується ст. 12 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» доповнити словами «у разі відсутності можливості такого розміщення військовослужбовців рядового, сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, військова частина зобов’язана орендувати для них та членів їх сімей жиле приміщення або за їх бажанням виплачувати грошову компенсацію за піднайом (найом) жилого приміщення. Для військовослужбовців офіцерського складу у разі відсутності службового жилого приміщення військова частина зобов’язана орендувати житло для забезпечення ним військовослужбовця та членів його сім’ї або за їх бажанням виплачувати грошову компенсацію за піднайом (найом) жилого приміщення». Загалом же, законопроект слушний, та заслуговує на прийняття. Він допоможе вирішити проблему з забезпеченням житлом сімей військовослужбовців, особливо контрактників.
У Верховній Раді України розглядатимуть і Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном р. № 6275 д. На сьогодні в реєстрі судових рішень за ст. 149 ККУ «Торгівля людьми», винесено вироків в першій інстанції 25. Особам, що вперше притягаються до Кримінальної відповідальності майже всі суди виносять покарання у вигляді 5 років позбавлення волі. Після цього, використовують ст.75 «Звільнення від відбування покарання з випробуванням», в тому числі, ч.1 Якщо суд при призначенні покарання у виді виправних робіт, службового обмеження для військовослужбовців, обмеження волі, а також позбавлення волі на строк не більше п’яти років, враховуючи тяжкість злочину, особу винного та інші обставини справи, дійде висновку про можливість виправлення засудженого без відбування покарання, він може прийняти рішення про звільнення від відбування покарання з випробуванням. Тобто, бачимо, що реального покарання жоден з торговців людьми не поніс. Тому, не закони потрібно міняти, а потрібно не відворотність покарання.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *