Чим цього тижня (19 – 22 грудня) займатиметься Верховна Рада: Аналіз законопроектів

imgsmallКРИМІНАЛЬНО ПРАВОВИЙ БЛОК.

Верховна Рада України в черговий раз буде розглядати проект закону  про Дисциплінарний статут Національної поліції України, реєстр. №4670.

Проект передбачає затвердження Дисциплінарного статуту для органів Національної поліції, яким визначається сутність службової дисципліни в Національній поліції, повноваження поліцейських та їх керівників з її дотримання, види заохочень і дисциплінарних стягнень, а також порядок їх застосування та оскарження.

Проект нарешті завершить комплекс заходів по реформуванню Національної поліції, які розпочалися ще у 2015 році після прийняття Закону України про Національну поліцію.

У квітні цього року Верховна Рада України прийняла в проект Закону про приватну детективну (розшукову) діяльність (реєстр. №3726), авторства народних депутатів – членів правоохоронного комітет ВРУ. Проект є нічим іншим як трішки переробленим проектом закону про детективну діяльність, який блукає по Верховній Раді ще з шостого скликання, проект має легкий лобістський відтінок, призваний ввести в правову систему України поняття приватної детективної діяльності та закріпити правила гри для приватних детективів. Передбачає досить широкі права для приватних детективів, використання низки спец засобів та зброї не летальної дії.

Але Президент України ветував його і надавши свої пропозиції вніс до парламенту. Верховна Рада буде намагатись розглянути пропозиції, надані Президентом і врешті решт прийняти закон.

БІЗНЕС

Парламент розгляне урядовий проект Закону про Установу бізнес-омбудсмена реєстр. №4591. Проект запроваджує інституту бізнес-омбудсмена в якості посередника, незалежної, третьої особи, що сприяє суб’єктам підприємництва у захисті їх права на підприємницьку діяльність. Проект трішки не узгоджується з нормами Конституції, але коли це зупиняло Верховну Раду на шляху порятунку бізнесу? Очікуємо прийняття цього законопроекту в цілому у четвер.

 ВЕТО ПРЕЗИДЕНТА

Президент повернув із пропозиціями Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стабілізації діяльності Державного акціонерного товариства “Чорноморнафтогаз” у зв’язку з тимчасовою окупацією території України” (р.№5370).

Нагадаю, що депутати запропонували схему за якої “Чорноморнафтогаз” продовжує здійснювати свою діяльність, ліцензії на видобуток пролонгуються, а всі виконавчі провадження зупиняються, при тому що компанія має зобов’язання перед державним бюджетом України і нестачу по сплаті податків ще за довоєнний період. Адміністрація Президента не змогла погодитись із такою пропозицією. Відтепер для подолання вето Верховна Рада України має назбирати 300 голосів, який звичайно ж немає.

ОБЛІК ГАЗУ

У сесійні залі по цій тематиці буде розглядатись два законопроекти:

Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про забезпечення комерційного обліку природного газу” щодо порядку встановлення лічильників споживачам природного газу (р.№5722-д) групи народних депутатів

Проект Закону про внесення змін до статті 6 Закону України “Про забезпечення комерційного обліку природного газу” (щодо заборони встановлення загальнобудинкових лічильників споживачам природного газу) (р.№ 6277) народного депутата С. Капліна.

Не дивлячись на те, що законопроект Сергія Каліна зареєстрований раніше на місяць, він не те що є основним, а й навіть не буде розглядатись депутатами. Також хотілось би зазначити, що законопроект №5722-д був зареєстрований всупереч чинного законодавства, адже відповідно до норм Регламенту, законопроект, який містить положення, що регулює однакове коло питань та повторю­є за суттю положення щодо регулювання одних і тих же суспіль­них відносин є альтернативним до вже зареєстрованого. Автори законопроекту скільки завгодно можуть розповідати про політичні домовленості, але Регламент таких словосполучень не знає.

Якщо аналізувати по суті, то законопроект №5722 пропонує за рахунок суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території (фактично облгазів) встановити побутовим споживачам індивідуальних лічильників газу побутовим споживачам індивідуальних лічильників газу. У той же час зазначається, що «встановлення індивідуальних лічильників природного газу може здійснюватися на умовах співфінансування побутових споживачів та суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території за рахунок тарифу на розподіл природного газу». Фактично це означає, що за встановлення лічильників все одно заплатить споживач, шляхом внесення вартості його встановлення у тариф.

 НАДРА та АЛЬТЕРНАТИВНА ЕНЕРГЕТИКА

Дуже цікавий проект внесла груп народних обранців з різних фракцій на чолі з Бельковою О.В. «Проект Закону про забезпечення прозорості у видобувних галузях», реєстр. 6229

Законопроект визначає організаційно-правові основи розкриття інформації у видобувних галузях, встановлює конкретні зобов’язання щодо розкриття інформації, способи розкриття інформації та відповідальність суб’єктів розкриття інформації.

Законопроект в перспективі ускладнить життя крупним корпораціям, які працюють у видобувній галузі. Наразі те, що діється у вказаній галузі майже нікому невідоме, цей закон відкриє завісу таємниці, однак виключно якщо під час підготовки до другого читання не зазнає суттєвих змін, як це завжди і буває.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зняття адміністративних бар’єрів та підвищення інвестиційної привабливості галузі виробництва енергії з альтернативних джерел (р.№ 6496) пропонує внести зміни, зокрема до статті 3 Закону України «Про альтернативні джерела енергії» та статті 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пропонує віднести до основних засад державної політики у сфері альтернативних джерел енергії сприяння будівництву об’єктів енергетики, які виробляють енергію з альтернативних джерел та виключити ознаки не віднесення до незначних наслідків (СС1) об’єктів рівень матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта становить 2500 мінімальних заробітних плат для об’єктів енергетики, які виробляють енергію з альтернативних джерел (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії – вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).

Слід зазначити, що законопроект піднімаючи важливу проблематику не вирішує питання по суті, адже частково дублює вже існуючі положення, а частково не узгоджуються із законодавчими положеннями щодо порядку та критеріїв віднесення об’єкта будівництва до класу наслідків (відповідальності) будівель і споруд. Тож навряд чи цей законопроект буде прийнятий

ПРИВАТИЗАЦІЯ

Проект Закону про приватизацію державного майна (р.№ 7066), який був прийнятий у першому читанні 09 листопада цього року несе нам дуже багато сюрпризів, про які ми не можемо Вам розповісти, тому що елементарно на сайті Верховної ради України немає. Аналітику цього законопроекту до першого читання живиться за наступним посиланням (07.11.2017р.)

ОБОРОНА ТА ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІ

Цього тижня у Верховній Раді Україні розглядатиметься президентський Проект Закону про внесення змін до деяких законів України з питань оборони р. 7330.  Даним законопроектом, шляхом внесення змін до законів України «Про оборону України», «Про Збройні Сили України» та «Про правовий режим воєнного стану», пропонується змінити назву Високомобільних десантних військ Збройних Сил України на «Десантно-штурмові війська Збройних Сил України». У пояснювальній записці зазначається, що Проект Закону розроблено з урахуванням національної ідентичності та впровадження нових бойових традицій Збройних Сил України. Вочевидь, Головнокомандуючий вважає, що назва війська є суттєвою проблемою в Україні, і вирішення цього питання є необхідним. Водночас, законопроект не має якихось недоліків, а тому має всі шанси бути прийнятим.

Окрім цього,  розглядатиметься і альтернативний до нього Проект Закону про внесення змін до деяких законів України стосовно питань оборони та підвищення соціального захисту військовослужбовців р. № 7330-1, авторства народного депутата України Олексія Рябчина (ВО «Батьківщина»). Законопроект повторює президентський законопроект в частині заміни назви військ. Водночас, пан Рябчин пропонує внести зміни до ст. 16 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», якими передбачається здійснювати одноразову грошову допомогу, в тому числі, внаслідок смерті колишнього військовослужбовця протягом року після звільнення з військової служби, якщо смерть настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, пов’язаних з виконанням обов’язків військової служби. Очевидно, що законопроект пана Рябчина більш орієнтований на соціальний захист військовослужбовців, що, безперечно, є позитивним. Водночас, варто зауважити, що вже існує низка подібних законопроектів (№ 6268, № 6268-1, № 6268-2), які вже включені до порядку денного, а тому прийняття даного законопроекту є малоймовірним.

   Проект Закону про внесення зміни до статті 4 Закону України “Про використання земель оборони” щодо підвищення ефективності використання виділених земельних ділянок р. № 4638, ініційований Кабінетом міністрів України на чолі з Володимиром Гройсманом. Законопроект передбачає, що землі оборони за погодженням з органами місцевого самоврядування або місцевими органами виконавчої влади та Міністерством оборони України, можуть використовуватись для розміщення засобів зв’язку, навігації та спостереження (ЗНС). Законопроект може посприяти створенню більш тісної взаємодії підрозділів об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України (ОЦВС) та підрозділів Міністерства оборони України. Проте, водночас, необхідність погодження розміщення на землях оборони ЗНС ОЦВС з відповідними органами місцевого самоврядування та місцевої виконавчої влади є дуже сумнівною, адже встановлення ЗНС не має безпосереднього відношення до вказаних органів. Загалом же, законопроект є слушним і може бути прийнятим.

Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення питань проходження військової служби з метою забезпечення повноцінного функціонування Збройних Сил України р. № 5640, ініційований народними депутатами України Іваном Вінником (БПП) та Чорновол Тетяною (Народний Фронт), передбачає внесення змін у частині вдосконалення існуючих підстав для звільнення з військової служби та окремих питань соціального забезпечення військовослужбовців, які відсутні за місцем служби більш ніж два місяці. Законопроект є цікавим, проте автори, вочевидь, випустили з уваги той факт, що відсутність військовослужбовця на місці служби без поважних причин тривалістю понад один місяць відповідно до кримінального законодавства України визнається злочином, який карається позбавленням волі на строк від 2 до 5 років, а в умовах особливого періоду – на строк від 3 до 7 років.  Водночас, якщо військовослужбовця тривалий час нема на місці служби, у зв’язку з його ухиленням від військової служби, то такі діяння підпадають під ознаки такого злочину, як дезертирство, за що КК України передбачає покарання у вигляді позбавлення волі від 5 до 10  років. Зважаючи на це, авторами законопроекту варто було б його допрацювати.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення окремих питань проходження громадянами військової служби) р. № 6052, авторства групи народних депутатів на чолі з Іваном Вінником, передбачає надання можливості військовослужбовцям, визнаним рішеннями військово-лікарських комісій непридатними за станом здоров’я до військової служби, продовжувати проходження служби на посадах, які не потребують фізичних навантажень. Законопроект є важливим і потрібним для військовослужбовців, яких визнано непридатними до військової служби за станом здоров’я за наслідками поранень або захворювань. Адже ця законодавча ініціатива, в разі реалізації, посприяє психологічній реабілітації та професійній адаптації таких військовослужбовців.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *