ОГЛЯД КЛЮЧОВИХ ПОДІЙ І ПРОЦЕСІВ: 11 – 17 ВЕРЕСНЯ

c86ae9bf9d69e790910600aa8bced4fe_XLПереговори з приводу об’єднання БПП і Народного Фронту

Уже кілька тижнів команди Петра Порошенка і Арсенія Яценюка ведуть переговори про об’єднання в одну партію для участі у виборах.
Ядро нової партії можуть скласти генпрокурор Юрій Луценко, глава Верховної Ради Андрій Парубій, секретар РНБО Олександр Турчинов, прем’єр-міністр Володимир Гройсман, міністр внутрішніх справ Арсен Аваков і екс-прем’єр міністр Арсеній Яценюк. Хоча у Парубія нібито є побоювання.
Головним ідеологом об’єднання “Блоку Петра Порошенко” і “Народного фронту” називають Турчинова. Однак переговори, за даними ЗМІ йдуть повільно і складно, що пов’язано з невизначеністю в керівництві майбутнього проекту. У Яценюка виступають за те, щоб лідером був кандидат в прем’єри, а в БПП не виключають, що очільників може бути кілька.
Так само не вирішено, на базі якої з політсили створювати партію. Участь Віталія Кличка, який формально очолює БПП, в новому проекті не визначено. Мер Києва і його УДАР не беруть участі в об’єднавчих переговорах.
З інформації зі ЗМІ можна зробити висновок, що спочатку переговори умовно йшли в двосторонньому режимі: Порошенко і БПП з одного боку, Яценюк і НФ – з іншого. В ході переговорів цей режим трансформувався: окремо Порошенко, окремо Луценко, окремо Гройсман, окремо Яценюк, Аваков і так далі.
Висновки і перспективи: консолідація сил влади викликана початком нового політичного сезону і,  в подальшому, черговими виборами. Так само переговори йдуть на тлі того, що “Батьківщина” на чолі з Юлією Тимошенко і “Самопоміч” Андрія Садового, ряд дрібних демократичних партій і ряд колишніх депутатів БПП підтримали
М. Саакашвілі. Звідси можна говорити про схожу консолідацію опозиційних сил.
Побоювання БПП пов’язані з боязню, щоб “Народний фронт» не пішов в опозицію. Яценюк має три можливі варіанти для його політсили: йти на вибори однією партією з Порошенком, йти об’єднано з Гройсманом або “кожен сам по собі”.
Найбільш бажані варіанти для НФ – це варіанти з об’єднанням, тому що суттєвої електоральної перспективи у політичної сили, в разі самостійних дій, немає.
У Порошенка почалася планомірна кампанія по переобранню його на другий термін. Для президента критично важливо стати єдиним кандидатом від влади, щоб мати шанси вийти в другий тур. Звідси і походить коріння нового політичного тренда влади, який проявився в кінці серпня, «мирова» між групами впливу БПП і НФ, і так само «мирова» між групами впливу всередині БПП.
Дані процеси є цілком логічними, так як в разі конфлікту різних груп впливу у владі, вони висунуть кожен свого кандидата, для Порошенко це буде означати втрату “своїх” виборців. Адже Яценюк-Турчинов-Луценко-Гройсман працюють на електоральному полі Порошенка, вони будуть забирати голоси не в Тимошенко чи Садового. При такому розвитку подій про ідеї переобрання говорити не доводиться.
Найімовірніше на перших етапах буде класично запущено громадський рух, який згодом консолідується в партію. БПП і НФ в цей час повинні почати процес об’єднання місцевих осередків.
Маркерами процесу об’єднання можуть виступити як процес об’єднання місцевих осередків, так і процес розв’язання старих питань, які роками перебувають в підвішеному стані через небажання груп впливу йти на поступки. Йдеться про десятки посад в відомствах: ЦВК, Фодгосімущества, Залізниця, позиції деяких міністрів і заступників.

Ситуація з Саакашвілі


М. Саакашвілі почав агітаційний тур по Україні. Після Львова та Чернівців Саакашвілі з прихильниками попрямував до центральної України. Михайла Саакашвілі підтримують Юлія Тимошенко, Андрій Садовий (хоча не робить це відкрито), Валентин Наливайченко, ряд демократичних проєвропейських дрібних партій (ДемАльянс, Сила Людей, Воля) і ряд колишніх і діючих депутатів з БПП («єврооптимісти»).
Висновки і перспективи: М. Саакашвілі консолідував навколо себе найбільш активні опозиційні сили. Тобто, фактично вибудовує біполярну політичну систему в Україні: з одного боку блок влади, з іншого – блок опозиції.
Слід зазначити, що опозиційний блок так і не зміг стати конструктивною опозицією і сприймається як третя набагато слабша сила.
Процеси консолідації сил в блоки влади і опозиції йдуть паралельно, змушуючи сили активніше діяти озираючись на конкурентів.
М. Саакашвілі вкрай зручний для представників, маючи високий медійний рейтинг він через ценз осілості не може взяти участь у виборах парламенту до 2019 року і президентських до 2023.
Влада зробила наступну помилку в своїх відносинах з Саакашвілі: 2 тижні тому було заявлено, що при перетині кордону він буде арештований і виданий Грузії, після цих же подій Саакашвілі не тільки не був заарештований, але і були зроблені заяви про те, що немає юридичних підстав для видачі Саакашвілі Грузії.
Тур Саакашвілі закінчиться 17 жовтня 2017 року біля стін ВРУ, де пройде великий мітинг, попередньо цілі мітингу позначені як боротьба з корупцією і скасування депутатської недоторканності.

Бюджет України на 2018 р

15 вересня уряд затвердив проект бюджету на 2018 рік і віддав його на розгляд в парламент. Це перший бюджет країни, який перевищить цифру в 1 трильйон.
За словами прем’єра, фактичне зростання бюджету за рахунок зростання національної економіки складе 15%.
Мінімальна заробітна плата зросте на 16,3% до 3723 гривень.
На соціальні витрати в проекті бюджеті заплановано 122,7 млрд гривень. З них 55 мільярди – на субсидії, 57,9 мільярда на пільги малозабезпеченим сім’ям, 2,7 млрд на закупівлю домогосподарствами твердого палива.
Витрати на оборону уряд планує також збільшити до 5% ВВП, що становіть164,9 млрд гривень, зазначена сума є на 20 млрд більше, ніж в поточному році
На дороги в 2018 році планується виділити 44 млрд гривень.
З них 4 млрд на будівництво магістралі “Львів – Тернопіль-Хмельницький -Вінниця – Умань – Одеса – Миколаїв – Херсон” і 2 млрд на ремонт траси “Київ – Харків – Довжанський”. За словами прем’єра, ремонт почнеться, як тільки настануть сприятливі погодні умови.
На Фонд енергоефективності буде виділено 800 млн з бюджету. 400 млн гривень буде виділено на “теплі кредити”.
На розвиток аграрного сектора уряд збирається виділити 7,3 млрд гривень.
Ресурси місцевих бюджетів збільшаться на 32% – до 321,14 млрд гривень. Місцеві доходи повинні бути збільшені до 250,38 млрд, на 36%.
На освіту бюджет-2018 передбачає виділення 217,5 млрд гривень.
На програми розвитку науки планується виділити 7,9 млрд гривень.
На охорону здоров’я – 112,5 млрд гривень.
Висновки і перспективи: для влади іміджево важливо внести проект бюджету в парламент до 15 вересня, як передбачає Бюджетний кодекс. Розпочате «перемир’я» між групами впливу БПП і НФ сприяло своєчасній підготовці бюджету. Голосування за бюджетну резолюцію в даних реаліях так само не викличе проблем: разом з БПП і НФ, свої голоси віддадуть Радикальна партія, групи депутатів-мажоритарників «Воля народу» і «Відродження». Депутати- мажоритарники отримують 15 млн. грн. на розвиток округу, що гарантовано забезпечить підтримку депутатами проекту бюджету.
Слід відмітити неоднозначне підвищення мінімальної заробітної плати, яка виросте до 3723 грн. Це зроблено з метою збільшення фіскальних надходжень до бюджету від малого бізнесу. Розмір податкових ставок суб’єктів підприємницької діяльності і самозайнятих осіб прив’язаний до мінімальної зарплати. Відповідно, пенсійна реформа, яку проводить Гройсман, буде реалізована за рахунок малого бізнесу, який і без цього відчуває сильне податковий тягар, на кожну зароблену 1000 грн. припадає близько 485 грн. податків.

 Трагедія в Одесі

У ніч на 16 вересня в дитячому таборі “Вікторія” в Одесі згоріла двоповерхова дерев’яна будівля, троє дітей загинули. Після чого в місті почався пікет міської адміністрації зі спробами її штурму, які були попереджені поліцією.
Висновки і перспективи: дана подія викликала широкої громадський резонанс. Причинами трагедії були названі порушення протипожежної безпеки.
Слід зазначити, що 3-місяцями раніше цей об’єкт урочисто відкривали президент Порошенко і мер Одеси Труханов, логічно припустити, що якщо об’єкт здається в експлуатацію, то він, в тому числі, повинен відповідати правилам пожежної безпеки, однак на практиці виявилося інше.
Дані обставини завдали відчутного репутаційного удару по владі, ситуацію тут же підхопив М. Саакашвілі, який звинуватив мера Труханова в злочинній бездіяльності. В інформаційному полі пройшов посил, що причиною трагедії є корупція при будівництві та прийнятті в експлуатацію об’єктів міської інфраструктури.

 

Скандал з державними виконавцями.

Раніше в Міністерстві юстиції розгорівся скандал з приводу багатомільйонних премій для державних виконавців. Після проведеного журналістського розслідування скандал набув нового розвитку. Державні виконавці, які отримали мільйонні премії, виписують доручення на доступ до своїх рахунків, що може свідчити про схему «відкатів» з винагород в Міністерстві юстиції.
Журналісти з’ясували, що перед тим, як отримати багатомільйонні премії, співробітники виконавчої служби синхронно писали довіреності на доступ до їх зарплатних рахунків на ім’я маловідомої їм особи. Тільки після довіреності держвиконавці отримували свої премії. За спробу уникнути поділу грошей, позбавляли роботи.
Висновки і перспективи: цей скандал завдав удар по репутації Міністра юстиції і влади в цілому. Міністерство юстиції раніше виробило міф про те, що вони провели найбільшу кількість реформ в порівнянні з іншими міністерствами і в порівнянні з діяльністю попередніх міністрів юстиції. Тепер же мета подібних реформ поставлена під сумнів і з’явилася думка, що дані реформи виконані задля особистого збагачення за допомогою подібних схем.

Сергій Назаренко, експерт Аналітичної групи “Левіафан”

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *