Аналіз законопроектів 6.12: Про зміну системи виборів народних депутатів та про соціальну рекламу

закон6 грудня у Парламенті України було зареєстровано 11 проектів постанов та 8 законопроектів.

Цікавим є те, що 8 з 11 проектів постанов так чи інакше стосуються відхилення проекту Закону України про мораторій на відчуження земель сільськогосподарського призначення та проекту Закону України про внесення змін до розділу Х “Перехідні положення” Земельного кодексу України щодо продовження заборони відчуження сільськогосподарських земель.

Що стосується законопроектів, то найцікавішими з них є наступні.
Народний депутат України від БПП Олег Барна зареєстрував Проект Закону про вибори народних депутатів України (за мажоритарною системою) р. № 7366.

Метою законопроекту є зміна системи виборів народних депутатів України із змішаної (пропорційно-мажоритарної) на мажоритарну.

У пояснювальній записці пан Барна вказує, що «пропорційна система виборів, яка нав’язується політичними партіями, призведе до того, що народ України буде позбавлений права брати участь у державотворенні, тому що кандидати до Верховної Ради України будуть формуватися згідно з партійними списками, які затверджуватимуться на з’їздах політичних партій, а самі депутати будуть підзвітні партійним проектам». Водночас, цікаво, чи враховував це представник БПП, пишучи цей законопроект, що одним з найбільших недоліків мажоритарної системи є те, що вона передбачає дію принципу «переможець бере усе». А в випадку, коли переможений залишається ні з чим, – створюється загроза «виборчої диктатури» меншості над більшістю.

Щоб було більш зрозуміліше, – особливо яскраво система відносної більшості наразі проявляється на прикладі діяльності голів міст, сіл, селищ, які були обрані за принципом відносної більшості, яка подекуди становила 35-45% голосів виборців, а, отже, по суті, є меншістю суспільства.

Група народних депутатів на чолі з Оксаною Корчинською (Радикальна партія Олега Ляшка) зареєструвала у Парламенті України Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо розміщення соціальної реклами з зображенням учасників бойових дій, волонтерів та інших осіб які мають особливі заслуги перед Батьківщиною р. № 7360. Законопроект покликаний посприяти збільшенню частки соціальної реклами та закріплення обов’язку її безоплатного розміщення розповсюджувачами зовнішньої реклами, незалежно від форм їх власності.

Серед іншого, в законопроекті передбачається, що розміщення на носіях зовнішньої реклами зображень  учасників бойових дій, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, волонтерів, загиблих учасників антитерористичної операції є соціальною рекламою. Водночас, зауважується, що розповсюджувачі зовнішньої реклами, незалежно від форм власності, зобов’язані розміщувати таку соціальну рекламу в обсязі не менше 2% загальної площі поверхонь рекламних засобів, право на використання яких для розміщення зовнішньої реклами передбачено відповідним дозволом (дозволами), виданими таким органом місцевого самоврядування.

Законопроект, є безумовно, надзвичайно важливим і потрібним для українського суспільства, яке перебуває в стані перманентного стресу. Ні для кого не є секретом, що війна, яка територіально ведеться на Донбасі, «розмазується» по всій Україні.  І соціальна реклама відповідного спрямування потрібна для того, аби викорінити байдужість значної частини громадськості до суспільної проблеми, а в майбутньому – сформувати нові соціальні та моральні цінності.

 Наталя Гузь, експерт Аналітичної групи “Левіафан”

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *