Аналіз законопроектів 5.12: Про кримінальну відповідальність за публічне заперечення факту агресії Росії та інше

ir_1_35Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо кримінальної відповідальності за заперечення факту воєнної агресії Російської Федерації до України) (р. 7354), пропонує доповнити КК України статтею 442-1. «Публічне заперечення факту воєнної агресії Російської Федерації до України». Пропонується карати штрафом від трьох до десяти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до п’яти років за дії, які можна трактувати, як «публічне заперечення факту воєнної агресії Російської Федерації до України, факту захвату внаслідок збройної агресії Російської Федерації тимчасово окупованої території України в 2014 році, а також виготовлення та розповсюдження матеріалів із таким запереченням». Ідея абсолютно мейнстрімна і направлена з одного боку на мобілізацію своєї електоральної групи та правого електорату, з іншого боку – у разі прийняття закону, це буде означати загострення стосунків з «Опоблоком», адже його народним депутатам слід буде або відмовитись від своєї риторики, або отримати кримінальні провадження. Втім, не думаю, що депутати Опозиційного блоку бояться політичних переслідувань. Насправді, роль жертви – це те, чого їм зараз не дістає. Але якщо цей закон буде прийнятий, як тоді слід відноситись до заяв будь-кого, хто скаже, що на сході України АТО, адже боротьба з терористами не є тотожною війні з Російською Федерацією? На ці питання відповіді поки немає.

Проект Закону про внесення змін до статті 14 Закону України “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг” щодо забезпечення сталої діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (р.№ 7359) направлений на врегулювання ситуації, яка склалась в НКРЄКП. Фактично пропонується, щоб у разі неправомочності НКРЄКП, усі рішення, прийняті Регулятором на виконання Закону, продовжували діяти в редакції, прийнятій на дату останнього засідання правомочного Регулятора, до прийняття відповідних рішень новим правомочним Регулятором. Але до такого сценарію не дійшло і Верховна Рада наддала право Президенту в особливих випадках призначити членів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг. Фактично колегіальна структура перетворена на кишенькову і ця кишеня належить нашому Президенту.

Аналітична група «Левіафан» ще на початку року звертала увагу на такі ризики, але, як завжди почута не була.

Микола Мельник, експерт Аналітичної групи “Левіафан”

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *