Аналіз законопроектів 4.10: Про реінтеграцію Донбасу

2d010f9010d78d848f889b618f1f620bПерша середа жовтня запам’ятається всій Україні тим, що було зареєстровані так звані законопроекти «Про інтеграцію Донбасу». Відтак було зареєстровано два законопроекти:

Проект Закону про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях (р.№ 7163) мав на меті визначити механізми реінтеграції до складу України ОРДЛО. Та на справді вийшов такий симбіоз їжака, лелеки та жаби, що він посів би визначне місце у Кунсткамері Петра І, що зараз знаходиться у Санкт-Петербурзі.

 Відтак:

1) законопроект визначає дві політико-правові формули окупації (окупація Автономної республіки Крим та окупація Окремих Районів донецької і Луганської областей). Це випливає не тільки із двох окремих законів, які регулюють життя на окремих окупованих територіях, а й від наступних моментів:

– створення військово-цивільних адміністрацій чомусь передбачається лише на територіях Донецької і Луганської областей;

– Збройні силу України можна залучати до виконання завдань передбачених Законом України «Проект Закону про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях» у мирний час на території відповідно цих двох областей.

– не встановлений порядок документообігу (чітко врегульовано у Законі України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»);

– порядок в’їзду в окуповані території (чітко врегульовано у Законі України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»);

– тощо;

NB!

Фактично держава визнає, що вона не збирається та не передбачає звільняти у військовий спосіб Автономну Республіку Крим, у той же час зазначає, що в Україні мир, а на Сході – лише заходи направлені на відновлення законності.

2) визначення АТО заміняється забезпечення національної безпеки і оборони, стримування і відсічі російської збройної агресії в Донецькій та Луганській областях (Перехідні положення);

3) створює Об’єднаний оперативний штаб Збройних Сил України, але не врегульовується порядок його створення (ст. 9);

4) він не визначає шляхів реінтеграції Донбасу, окрім тих пунктів, які є у Мінських угодах і вже визначені в Законі України “про особливий порядок здійснення місцевого самоврядування на території ОРДЛО”.

 5) він не містить жодного слова про миротворців.

6) фактично продубльована більшість статей Закону Україну «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»

7) Шляхом внесення змін до Закон України “Про правовий режим воєнного стану” закріплюється можливість припинення діяльності органів місцевого самоврядування та державних адміністрацій, у зв’язку з утворенням військових адміністрацій.

На мою думку, цей законопроект вплине на реінтеграцію ОРДЛО рівно стільки, скільки місячне сяйво впливає на удої великої рогатої худоби. А створення двох політико-правових методів регулювання окупованої території – це те що прагне РФ ще з 2014 року, саме у вересні того року Лавров заявив про неможливість поєднання та порівняння окупацій-ситуацій в Криму та на Сході України

 Проект Закону про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької та Луганської областей (р.№ 7164) передбачає пролонгацію на рік Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей». Це необхідний та вимушений крок з боку української влади, адже існування Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» це частина зобов’язань України відповідно до Мінських угод і Комплексу мір по їх виконанню.

Микола Мельник, експерт Аналітичної групи “Левіафан”

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *