Аналіз законопроектів 4.02: Про розвиток малого бізнесу та про списання заборгованості населення за постачання природного газу та ін.

закони4 лютого було зареєстровано декілька цікавих законопроектів, зокрема Проект Закону України «Про внесення змін до пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України (щодо розвитку малого бізнесу)», реєстр. № 9533. На думку законотворців:  «Ціллю законопроекту є забезпечення проведення державою індексації граничного обсягу доходу, передбаченого для платників єдиного податку першої-третьої груп, в бік збільшення. Завданням законопроекту є створення нових легальних робочих місць, детінізація економіки та сприяння розвитку малого та середнього бізнесу». Про ціль, зрозуміло, проте яким чином збільшення обсягу доходу для платників податку першої – третьої групи буде сприяти розвитку малого та середнього бізнесу не ясно. Платникам податку першої групи пропонують збільшити граничний обсяг доходу в 5 разів до 1,5 млн. грн., платникам податку другої групи в 6,5 раз до 10 млн. грн., для третьої групи в 8 разів до 40 млн. грн. Аргументують законотворці це так: «Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року №71-VIII було внесено зміни до пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України та збільшено граничні обсяги доходів фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку першої групи з 150 000 гривень до  300 000 гривень, для платників єдиного податку другої групи з 1 000 000 гривень до 1 500 000 гривень. Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 року №909-VIII встановлено граничний обсяг доходу для платників єдиного податку третьої групи у розмірі 5 000 000 гривень. Разом з цим, сьогодні дозволений статтею 291 Податкового кодексу України обсяг доход на першій групі 300 000 гривень, на другій – 1 500 000 гривень, на третій – 5 000 000 гривень. І це при тому, що станом на 01.01.2014 року, дозволений обсяг доходу був значно вищим – 150 000 гривень, 10 000 000 гривень, 30 000 000 гривень відповідно, а курс долара становив 8 гривень. Окрім цього, з 2015 року по 2018 рік ріст споживчих цін в Україні, за даними Державного комітету статистики України, склав майже 80%. Таким чином, у 2018 році за одні і ті самі товари чи послуги українці стали платити на 80% дорожче, ніж це було на початку 2015 року, що збільшило обов’язкові витрати підприємців. Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року №71-VIII було продовжено дію положень Податкового кодексу України щодо запровадження нового платежу до бюджету – військового збору, що також призвело до збільшення обов’язкових витрат фізичних осіб-підприємців. Крім цього, роботодавці – платники єдиного податку стали витрачати втричі більше на оплату праці найманих працівників внаслідок підвищення розміру мінімальної заробітної плати з 1218 гривень станом на 01.01.2018 року до 4173 гривні станом на 01.01.2019 року, що також вплинуло на розмір доходу таких роботодавців, враховуючи низьку купівельну спроможність населення».

Проте, особисто мені не зрозуміло чому саме в ту чи іншу кількість разів збільшили граничний обсяг доходу. Логічно було б зробити по іншому, на мою думку. Наприклад, якщо перша група платить 10%  від прожиткового мінімуму, найманих працівників немає, то єдине, що впливає на витрати є збільшення прожиткового мінімуму. З 2014 року він збільшився всього на 57,5% (з 1176 грн. до 1853 грн.) Тому, чому законодавець вирішив збільшити в 5 разів, а не в 1,6 наприклад? Якщо друга група платить 20% мінімальної зп, то така ж логіка, якщо мінімалка збільшилась на 242%, то логічно  було б і граничний обсяг доходу збільшити в 2,4 рази, а не в 6,5. З третьою групою абсолютно нічого не ясно, чому 8 разів, а не 10?

В цей же день було зареєстровано ще один законопроект, «Про списання заборгованості населення за постачання природного газу, централізоване опалення та постачання гарячої води, постачання електричної енергії, що сформувалась станом на 1 січня 2019 року», реєстр. № 9527. Суть законопроекту списати борги за ЖКГ населенню, що сформувалось станом на 1 січня 2019 року. Ну я думаю не треба пояснювати абсурдність таких пропозицій? Зрозуміло, що цей законопроект є суто популістським, та спрямованим на створення медіа – приводів, та підняття рейтингів його авторам.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *