Аналіз законопроектів 30.07: Про фінансовий контроль у сфері запобігання корупції

imgonline-com-ua-Resize-kzEgPBElsUofO_cut-photo.ru_-800x444Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації процедур фінансового контролю в сфері запобігання корупції) (Р.№ 9008)

Народний депутат Шахов пропонує внести зміни до статті 52 Закону України «Про запобігання корупції»,  та до статті 1726 Кодексу України про адміністративні правопорушення з тим, щоб скасувати необхідність подання протягом звітного року суб’єктами декларування інформації про суттєві зміни у майновому стані (отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року), та відповідну адміністративну відповідальність за подання або несвоєчасне подання такої інформації.

При цьому залишається обов’язок декларувати відповідні відомості у підсумковій річній та інших передбачених законом деклараціях.

Дана ініціатива хоч і не полишена здорового глузду, втім не відобразиться позитивно на боротьбі з незаконним збагаченням. Народний депутат зазначає, що такі зміни продиктовані неможливістю вчасно вносити відповідні зміни до е-декларації та повідомляти про це НАЗК у встановлений законом спосіб, через те, що:

«По-перше – потрібно забезпечувати, щоб ці відомості декларант реально міг внести у будь-який день та час до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (збої у роботі якого були вже неодноразово).

По-друге – антикорупційні органи не встигають перевірити навіть річні декларації, не кажучи вже про проміжні відомості про суттєві зміни майнового стану декларантів, подані декларантами протягом звітного року (при цьому потрібно перевіряти і зміст поданих відомостей, і своєчасність подання таких проміжних відомостей)».

Хотілося б зазначити, що в наш час інтернет та цифровий підпис завжди під рукою, або принаймні в годинній – двогодинній їзді автомобілем.

Ну, а пояснення, що антикорупційні органи не справляються з обробкою тих даних, не є виправданням, адже тоді лікарні слід закривати через брак можливості нормально лікувати, в той час, як більш логічним було б поліпшувати якість самих лікарень. Навряд чи у цього законопроекту є перспективи стати повноцінним Законом України.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *