Аналіз законопроектів 30.03: Про коаліцію і оренду землі

30 березня у Верховній Раді України, було зареєстровано 5 законопроектів та пара проектів постанов здебільшого технічного характеру. Вашій увазі представлені найцікавіші з них.

Народний депутат України Нестор Шуфрич зареєстрував проект постанови «Про оприлюднення персонального складу коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді на офіційному веб-сайті Верховної Ради України», реєстр. №6261

Як зрозуміло з назви проект передбачає оприлюднення і систематичне оновлення даних про персональний склад коаліції парламентських фракцій на сайті ВРУ.

Ціль Нестора Івановича зрозуміла, фактично коаліція не налічує 226 народних депутатів і це всі розуміють, а провладні фракції роблять вигляд, що це їм невідомо, адже, що робити в такій ситуації вони просто не знають. Проект носить потужний медійний характер, відображає риторику Опозиційного Блоку по шантажу влади позачерговими виборами.
Трішки теорії. Справа в тому, що чинний Регламент ВР України не містить жодної норми щодо коаліції, адже він був прийняти   й коли була чинна інша попередня редакція Конституції, яка теж н містила поняття коаліція депутатських фракцій. Користуючись правовою невизначеністю представники коаліції кажуть, що коаліція потрібна лише для обрання Прем’єра надалі не обов’язково мати 226 депутатів-членів. Крапку в цій ситуації можуть поставити зміни до Регламенту ВР України, внесення котрих до речі є у коаліційній угоді, або відповідне тлумачення Конституційного Суду, але ні того ні іншого не буде, бо владі вигідна та ситуація, яка є.
Перспективну пару законопроеків внесла група депутатів на чолі з Вадатурським А.О. це проект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо врегулювання порядку надання в оренду земель, які перебувають у постійному користуванні), реєстр. №6262. Та проект «Про про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо врегулювання порядку надання в оренду земель, які перебувають у постійному користуванні), реєстр. №6263.  Передбачається впровадження порядку передачі в оренду земель, які перебувають у постійному користуванні. Зокрема передбачається:
–      постійний користувач земельної ділянки або її частини може за згодою з власником земельної ділянки, в особі відповідного органу виконавчої влади або місцевого самоврядування, передавати в оренду таку земельну ділянку;
–      строк оренди такої земельної ділянки не можу перевищувати 10 років, а щодо земель оборони – 4 років;
–      встановлюється чіткий порядок передачі в оренду земель постійного користування, який не потребує суттєвих уточнень підзаконними нормативним актами;
–      забороняється суборенда земель постійного користування та передбачається відсутність переважного права орендаря на отримання у власність земельної ділянки, орендованої у постійного землекористувача;
–       укладення договору оренди земельної ділянки із  земель державної або комунальної власності, що перебувають у постійному користуванні,  здійснюється виключно за результатами аукціону;
Запропоновані проекти законів фактично легітимізують ринок оренди землі, яка перебуває у постійному користуванні. Сьогодні маємо ситуацію, що де-факто ринок є і працює, а де-юре його нема, наслідок – мільйони або навіть мільярди гривень йдуть не до бюджету, а до корумпованих структур.Запровадження подібного законопроекту це перший крок до цивілізованого ринку обігу землі, який буде зданий ефективно наповнювати бюджет і знищить корупційну годівницю.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *