Аналіз законопроектів 29.12: Про забезпечення якості перевезень в громадському транспорті

c7ebdccs-960За декілька днів до Нового року, плідно попрацювавши, наші обранці зареєстрували низку законопроектів.

Почнемо з законопроекту Микитася Максима «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо забезпечення якості перевезень в громадському транспорті)» р. №7468. Законопроектом пропонується встановити штрафи для суб’єктів господарювання, що здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах з порушенням обов’язків, вимог, встановлених законодавством, або з порушенням умов договору, укладеного з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування або дозволу органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на обслуговування автобусних маршрутів загального. Також, законопроект встановлює відповідальність для суб’єктів господарства, що здійснюють перевезення на автобусних маршрутах пасажирів транспортним засобом без справних у салоні: кнопок вимоги зупинки біля кожного виходу, приладу обігріву, кондиціювання та термометра. Тепер питання до Максима Вікторовича: яким чином цей законопроект вирішує питання якості перевезень в громадському транспорті? Громадський транспорт – це і трамвай, і тролейбус, і метро, а не лише автобус. Назва законопроекту повинна стисло, в кількох словах, передати зміст проекту, для того щоб можна було розпізнати, що буде регулювати цей проект. Наступне питання до автора: як цей законопроект покращить якість надання послуг перевізниками на автобусних маршрутах? Виписали штраф суб’єкту, і що далі? Припустимо, він відмовляється його сплачувати, або, навіть, якщо сплатив, далі що? Штраф не створює умови для перевізника, коли той змушений усувати порушення, більше того – не встановлена відповідальність за повторне порушення на тому ж самому транспортному засобі. Отримав штраф, полагодив пічку в автобусі на зиму, потім вона знову зламалась, і це знову порушення. Або взагалі не ремонтує, отримав штраф, заплатив і все.

На мою думку, треба ліцензії забирати просто у злісних порушників, і це дуже швидко вирішить всі питання. Йдемо далі, що таке прилад кондиціонування? (закриємо очі на неправильно написане слово «кондиціювання» в тексті проекту). Кондиціонування чого? Повітря, газу? Відкриваю лекцію з дисципліни «Інженерні мережі та комунікації» і там вказано, що кондиціювання повітря – це автоматичне підтримання параметрів повітря в приміщенні. Підтримання необхідного газового складу і чистоти повітря в приміщеннях забезпечується наявністю відповідного повітряного обміну і очищенням вентиляційного повітря, підтримання необхідних параметрів температури та вологості. Яким чином в маршрутках, буде підтримуватись газовий склад, чистота, та вологість повітря? Не зрозуміло. Далі, який термометр повинен бути в автобусі/маршрутці? З тексту запропонованих змін не ясно. Чи він повинен заміряти температуру в салоні, чи температуру за бортом, чи температуру двигуна? Чи взагалі повинен бути в аптечці, щоб температуру тіла міряти?

Остання вимога – повинна бути справна кнопка вимоги зупинки, добре, а якщо її немає взагалі? Не передбачена вона конструкцією Газельки, наприклад? Дивно, що Максима Вікторовича не хвилює питання, що перевізники відключають панель водія, щоб одометр не намотував пробіг транспортному засобу, чи що перевізники випускають на маршрути автобуси не справні, – це я про ситуації, коли колеса відпадають на ходу. Загалом, питань більше, чим відповідей. Наврядчи, цей законопроект буде прийнято.
Денис Матюк, політолог

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *