Аналіз законопроектів 20.11: про Митний кодекс

mkuВ понеділок, 20 листопада в парламенті було зареєстровано цікавий законопроект. Перший внесений Президентом України Петром Порошенко, реєстраційний номер № 7323 «Про внесення змін до 374 ст. Митного кодексу». Зокрема, президент пропонує частину 10 статті 374 Митного кодексу доповнити пунктом: 12 такого змісту: «товари, що класифікуються у товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД як автомобілі легкові (у кількості однієї одиниці), що ввозяться працівниками дипломатичної служби, які перебували за кордоном у довготермінових відрядженнях строком не менше двох років та повертаються в Україну, за умови, що

а) працівник дипломатичної служби є власником цього товару;

б) товар був придбаний працівником дипломатичної служби не менш як за півтора року до завершення строку довготермінового відрядження, що підтверджується відповідним наказом Міністерства закордонних справ України;

в) вартість товару не перевищує 30 відсотків від суми компенсаційних виплат в іноземній валюті, що виплачуються відповідно до закону працівникам дипломатичної служби, направленим у довготермінове відрядження, та підтверджується документами в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.». Варто зазначити, що ця норма раніше, в 2014 році була виключена законом №4646. Разом з тим, цей законопроект аналогічний законопроекту Кабінету Міністрів Арсенія Яценюка зареєстрований в парламенті 22.01.2016 з реєстраційними номером № 3806. Проте,  він був відкликаний після негативного висновку профільного комітету. Президент пропонує встановити обмеження щодо відчуження такого майна, тобто, якщо працівник дипломатичної служби захоче продати автомобіль протягом року після ввезення, то потрібно буде сплатити всі митні платежі. У висновку комітету Ніни Южаніної зазначене наступне:

  1. Зазначена пільга, відповідно до Митного кодексу України, діяла до 01.01.2015 р. та за ініціативою Кабінету Міністрів України Законом України від 10 квітня 2014 року № 1201-VII “Про внесення змін до Митного кодексу України” була скасована як така, що носить дискримінаційний характер по відношенню до інших громадян, що працюють за кордоном.
  2. Не вказана кількість ТЗ, які можна буде ввести із застосуванням податкових пільг. Така редакція законопроекту дозволяє ввозити один транспортний засіб по кожній із 33 товарних підпунктів позиції 8703 УКТ ЗЕД;
  3. Також, не вказано, коли саме це ТЗ повинен бути ввезений в Україну, під час повернення після закінчення проходження дипломатичної служби, чи у певний час після закінчення терміну проходження дипломатичної служби.

Повністю погоджуюсь з висновком комітету Ніни Петрівни, лише додам, що цей законопроект не вирішує цих питань. Тобто, ці 3 проблеми актуальні і для цього законопроекту. І буде досить цікаво спостерігати за тим, як комітет Ніни Петрівни розглядатиме цей законопроект. Відхилить, як аналогічний? Чи «закриє очі» на свої ж висновки?
Денис Матюк, політолог

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *