Аналіз законопроектів 2.01: Про джерела фінансування дорожнього господарства та про зміни до Податкового кодексу

de311d317b2e314fe165bcc54c7f8617_1451228533_extra_largeУ другий день нового року було зареєстровано три законопроекти. Всі за авторства Євгена Мураєва

Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства України” (щодо використання коштів дорожнього фонду) (№ 7475) пропонує внести зміни до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України», якими передбачається необхідність погодження переліку об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах із відповідною місцевою радою.

Проект пропонує також виключити проведення конкурсів і підготовку договорів щодо виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, інших кредиторів та інвесторів з можливих напрямів використання коштів дорожнього фонду.

Законопроект є логічним в концепції децентралізації, яка так пропагадується українським Урядом. У той же час спрощення процедури при підготовці документації в умовах України спровокує лише хвилю корупції на місцях.

Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування податком на нерухоме майно об’єктів, які належать багатодітним, прийомним, малозабезпеченим родинам) (р.№ 7477) пропонує звільнити від оподаткування податком на нерухоме майно фізичних осіб, які відповідно до закону мають статус багатодітних або прийомних, або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю, опікуна, піклувальника.

Слід зазначити, що саму ставку податку на нерухоме майно встановлюють органи місцевого самоврядування, і де факто інтереси окремих верств населення, в тому числі і малозабезпечених. Також слід зазначити, що у більшості населених пунктах у країни ставка такого податку досі не встановлена. Реалізація положень законопроекту однозначно вплине на дохідну частину зведеного бюджету України. У той же час у пояснювальній записці не зазначається з яких коштів будуть компенсовані видатки, що є порушенням норм Регламенту Верховної Ради України.

Даний законопроект не має жодного шансу бути прийнятим і має на меті лише само піар для депутата.
Микола Мельник, експерт Аналітичної групи “Левіафан”

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *