Аналіз законопроектів 13.03: Про порядок призначення експертизи та про козацтво

f40434d8e6820230a6d3c0d0f1b094128d402ca613 березня у Верховній Раді України було зареєстровано 5 законопроектів та 4 проекти постанови, вашій увазі представлені найцікавіші з них.

Проект Закону про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо порядку призначення експертизи, реєстр. №8112 авторства народного депутата П.Кишкаря передбачає:

– надання можливості призначення експертизи слідчому, прокурору, суду (зумовлене необхідністю процесуальної економії, коли звернення до суду не є обов’язковим в тому випадку, якщо у слідчого, прокурора наявні підстави для призначення експертизи або вони зобов’язані це зробити в силу вимог Закону.

– надання можливості ініціювати призначення експертизи учасникам кримінального провадження безпосередньо перед судом. В тексті законопроекту, задля унеможливлення зловживань зі сторони органів досудового розслідування, право на подання до слідчого судді клопотання про  проведення експертизи окремо передбачено за потерпілим незалежно від того, що потерпілий відноситься до сторони обвинувачення

– надання можливості учасникам кримінального провадження захищати право на визначення питань перед експертом в межах експертиз, які призначаються за зверненням слідчого, прокурора, шляхом звернення до суду із клопотанням про визначення додаткових питань в межах вже призначеної експертизи.

Проект не здатний суттєво нашкодити Кримінальному-процесуальному кодексу та ще розвиває принципи змагальності сторін тому цілком заслуговує на прийняття.

Народний депутат України Сергій Мельничук вніс законопроект про козацтво та козацькі організації в Україні, реєстр. №8115. Законопроект

Основні положення законопроекту передбачають:

– принципи та порядок створення козацьких організацій та їх об’єднань, основні засади їх діяльності;

– вимоги до членства в козацьких організаціях та їх об’єднаннях;

– встановлення порядку співпраці центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з козацькими організаціями та їх об’єднаннями;

– запровадження козацької служби.

– особливості діяльності козацьких організацій та їх об’єднань у частині створення козацьких громадських формувань для охорони громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров’я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

– залучення козацьких організацій для несення козацької служби у складі громадських формувань, метою діяльності яких є сприяння діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, передбачає надання державою певних гарантій для захисту життя, здоров’я, честі, гідності, а також майна членів козацьких громадських формувань.

Законопроект в цілому є виваженим та змістовним, але зважаючи, що в Україні і так багато мілітаризованих структур то він навряд буде винесений на розгляд у ВРУ.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *